02633424244
مهرشهر، بلوار شهرداری، خیابان ۱۰۹
معرفی بهترین غذاهای ترکیه

معرفی بهترین غذاهای ترکیه

غذاهای ترکیه به قدری تنوع و محبوبیت دارند که بسیاری از آن ها به منوی بهترین رستوران های دنیا راه یافته اند. چیزی که باعث مشهور شدن این غذاها از زمان عثمانی تا به امروز شده طعم خوش و اشتهاآور آن ها است. عمدتا غذاهای ترکی که با گوشت طبخ می شوند طرفدار بسیاری دارند. تنوع بی نظیری که در غذاهای اصلی، دسرها و آبمیوه های ترکی به چشم می خورد حس چشایی و اشتها را تحریک می کند.

اگر شما هم اهل ریسک و چشیدن غذاهای جدید و خوش طعم را دارید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. در این مقاله منوی کاملی از غذاهای خوشمزه ترکی فراتر از کوفته و کباب را در اختیار شما قرار داده ایم. با درست کردن این غذاها می توانید یک روز تعطیل خود را به یک تجربه شیرین تبدیل کنید.

کوفته ترکی

همانطور که ایتالیایی ها کوفته قلقلی دارند؛ ترک ها هم کوفته ترکی را طبخ می کنند. برای درست کردن کوفته ترکی از گوشت تازه گاو یا بره استفاده می کنند. این غذا توپی و گرد شکل است که به آرامی در مدت زمان طولانی پخته می شود. همراه این غذا مقداری سالاد و نان پیتا هم سرو می شود. اگر رژیم غذایی خاصی دارید یا گیاه خوار هستید نوع گیاهی کوفته را انتخاب کنید. کوفته های گیاهی با نخود و سبزیجات معطر تهیه می شوند. کوفته جزو غذاهای اصلی سفره ترک ها است که به راحتی در هر رستورانی یافت می شود. پیشنهاد می دهیم این غذا را با نان های محلی، سبزی و دوغ نوش جان کنید.

Turkish meatball is one of the most popular dishes in Türkiye

لاهماجون

لاهماجون نوعی غذای ترکی است که شباهتی به پیتزا دارد. برای تهیه این غذا از گوشت چرخ کرده، پیاز، فلفل دلمه و ادویه بهره می برند که به صورت پیتزا یا رول شده میل می شود. این غذای ترکی حاوی گوشت بره است که به خاطر ادویه های مخصوص مدیترانه طعم دلپذیری دارد. لاهماجون نوعی غذای خیابانی کشور ترکیه است که هر کسی را جذب می کند. این غذا را همراه با گوجه فرنگی، کاهو، جعفری و آب لیمو سرو می کنند. لاهماجون در هر شهری به صورت متفاوت پخته می شود و ممکن است برخی این غذا را با انار و مغزیجات سرو کنند.

Lahmajun is one of the popular dishes of Türkiye

شیش کباب

شیش کباب اصالت ترکی دارد و بر روی سیخ های چوبی یا فلزی سرو می شود. این غذا به قدری بو و ظاهر جذابی دارد که دهان را آب می اندازد. برای این غذای پرطرفدار از گوشت بره استفاده می کنند اما گاهی دیده شده از مرغ یا ماهی هم استفاده شود. این غذای سنتی را با چاشنی میل کنید و لذت ببرید.

Shish kebab is one of the authentic dishes of Türkiye

دونر کباب

اگر عاشق ساندویچ باشید؛ حتما از دونر هم خوشتان می آید. کباب این ساندویچ گوشت مرغ، بره و گاو همراه با سبزیجات معطر و ادویه است. این غذا را باید با ماست سیر و سس مخصوص امتحان کنید که بسیار لذیذتر و خوش طعم تر خواهد بود. برای طبخ این کباب، گوشت را به همراه ادویه های مخصوص روی میله ای عمودی به صورت لایه لایه قرار می دهند. سپس این میله را در مجاورت آتش گذاشته که سرخ و پخته شود. سپس سطح آن را به صورت برش های نازک می برند و همراه با سبزیجات تازه به صورت ساندویچ سرو می کنند. این غذا در هند هم طبخ می شود اما در طعم به گرد پای دونر ترکی نمی رسد.

Donerkebab is one of the authentic dishes of Türkiye

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران در کرج 

کباب اسکندر

کباب اسکندر از آن غذاهایی است که افراد در سفر به ترکیه برای یک بار هم که شده آن را امتحان می کنند. این کباب نوارهای بلند گوشت بره است که همراه با سس گوجه فرنگی پخته می شود. این غذا با نان یا برنج به همراه ماست سرو می شود. اسم اسکندر کباب به احترام اسکندر افندی انتخاب شده است؛ او اولین کسی بود که در زمان عثمانی این غذا را سرو کرد. گاهی در کنار این غذا کوفته های گوشتی هم به چشم می خورد که روی آن سس گوجه فرنگی و کره ذوب شده می ریزند. این غذا یکی از غذاهای محبوب مردمان ترکیه است که با نان پیتا خورده می شود.

Iskander kebab is one of the authentic dishes of Türkiye

شوربا

اگر از خوردن سوپ و غذاهای آبکی لذت می برید از این غذای فوق العاده خوش طعم غافل نمانید. شوربا یک سوپ بی نظیر است که با زبان یا مغز گوسفند، عدس، گوجه فرنگی و ادویه جات پخته می شود. این غذا در کنار مغذی و پرخاصیت بودنش احساس سنگینی ایجاد نمی کند.

Lentil soup is one of the authentic dishes of Türkiye

مانتی

از غذاهای محلی ترکی که شهرت زیادی دارد؛ می توان به مانتی اشاره کرد. مانتی ظاهری شبیه به ماکارانی دارد که با گوشت تازه پخته می شود. طعم بی نظیر و متفاوت مانتی است که مردمان ترکیه را عاشق خود کرده است. گوشت چرخ کرده تازه بره را درون خمیر ریخته و به مدت یک ربع داخل فر می پزند. چیزی که شما را مست می کند بوی آویشن است که در هر قاشق به مشام می رسد. برای لذتی بیشتر، این غذا را با ماست و سیر میل کنید.

Manti is one of the authentic dishes of Türkiye

پیده

یکی از غذاهای پرطرفدار ترکی پیده است که در جای جای ترکیه حضور دارد. این غذا به قدری لذیذ و خوشمزه است که در همان تجربه اول شما را مجذوب خود می کند. پیده با خمیر ورز داده شده، گوشت و ادویه جات درست می شود. ظاهر این غذا به گونه ای است که می تواند شدیدا اشتها را تحریک کند. برای تهیه این غذا خمیر ورز داده شده را به شکل قایق در می آورند و داخل آن را با انواع گوشت، سبزیجات و پنیر پر می کنند. برای تزئین پیده از زیتون، سبزیجات وگوجه فرنگی استفاده می کنند. پیده همچنین با محتویات اسفناج، گوشت طعم دار، ترکیب تخم مرغ و سوجوک یا کوش باشی سرو می شود. سوجوک نام نوعی سوسیس و کوش باشی تکه های کوچک گوشت گوساله است.

Piedeh is one of the best dishes in Türkiye

کوفته بلغور

کوفته ای که از بلغور درست می شود و به لطف فلفل فراوان طعم بسیار تندی دارد. موادی که برای درست کردن این کوفته استفاده می کنند شامل بلغور، پیاز، فلفل بسیار، رب گوجه فرنگی، ادویه و سبزیجات است. این مواد با هم مخلوط و به صورت توپک های کوچک پخته می شود. از آن جایی که در طبخ این کوفته هیچ گوشتی حضور ندارد؛ بهترین غذا برای افراد گیاهخوار است.

Bulgur meatball is one of the best dishes in Türkiye

پیلاو

پیلاو یکی از آن غذاهای خوشمزه ترکی است که در تمام فصل سال پخته می شود. برای تهیه این غذا از برنج ساده، کره، روغن و گاهی هم بادمجان، نخود، گوشت یا تکه های کوچک جگر، فلفل، زیره، دارچین و بادام استفاده می کنند. اگر گیاهخوار هستید این غذا را بدون گوشت امتحان کنید. رنگ، عطر و طعم عالی پیلاو می تواند هر فردی را جذب کند.

Pilaf is one of the best dishes in Türkiye

یاپراک سارما

یاپراک سارما یک وعده غذایی سالم ترکی است که با برگ مو به نام یاپراک سارما تهیه می شود. شهرت این غذای سنتی ترکیه به خاطر عطر و طعم بی نظیرش از خاورمیانه گرفته تا اروپای شرقی گسترش یافته است. برای تهیه این غذا درون برگ درخت مو را از مخلوط برنج، پیاز، نعنا، لپه و دارچین پر می کنند و سپس به صورت لوله ای در می آورند. شاید درست کردن این غذا بسیار وقت گیر باشد اما ارزشش را دارد.

Yaprak Sarma is a Turkish healthy meal

امام بایلدی

امام بایلدی یکی از غذاهای ترکیه است که درون فر پخته و با پلو یا نان سرو می شود. نام این غذا برگرفته از حکایات خنده داری است که پشت آن وجود دارد. برای این غذا بادمجان را نصف و درونش را خالی می کنند. درون بادمجان را با مخلوطی از گوجه فرنگی، پیاز، سیر، بلغور، برنج، سبزیجات معطر و مخصوص و ادویه پر می کنند. در واقع این غذا همان بادمجان شکم پر است. در برخی مواقع در بین مواد داخل بادمجان گوشت چرخ کرده به چشم می خورد که کاملا سلیقه ای است.

امام بایلدی یکی از غذاهای ترکیه است

بورک

بورک مانند یک شیرینی لایه به لایه است که میان آن را با گوشت چرخ کرده، اسفناج و پنیر پر می کنند. مردمان ترکیه این غذا را به عنوان صبحانه یا حتی میان وعده هم انتخاب می کنند. این شیرینی مانند همان باقلوای پرطرفدار و مشهور ترکیه است که به شکل لازانیا یا رولی درست می شود. بورک بیشتر در بالکان، سوریه و شهرهای حاشیه ای مدیترانه شهرت دارد. بورک را به صورت مربع های کوچک یا در قالب های بزرگ می توان درست کرد و برای خوشمزه شدن آن رویش کنجد سیاه می پاشند. این غذا را بهتر است داغ داغ میل کنید زیرا زمانی که سرد می شود اصطلاحا از دهان می افتد.

بورک یک غذای ترکی برای صبحانه و میان‌وعده است

ایسلاگ برگر

ایسلاگ برگر یکی از غذاهای فست فودی ترکیه است که طعم لذیذی دارد. نام این غذا به دلیل مرطوب بودن نانی است که برگر در میان آن قرار دارد. این غذا در واقع گوشت کباب شده است که قبل از سرو با بخار آن را می پزند. سپس آن را درون نان ترد و گرد قرار داده و سس گوجه فرنگی را روی آن می ریزند. این سس عطر و طعم این همبرگر را دوچندان می کند.

ایسلاگ برگر یکی از غذاهای ترکیه است

مرجمک کوفته سی

مرجمک کوفته سی یک غذای کاملا سالم و گیاهی ترکیه است که طرفدار بسیاری در میان افراد گیاهخوار دارد. در این غذا خبری از گوشت نیست و از عدس، بلغور و سبزیجات خرد شده استفاده می شود. مرجمک کوفته سی به عنوان دسر هم انتخاب می شود و دوست داران مخصوص خود را دارد.

Mercimek Kufte Si is a completely healthy and vegetarian Turkish dish

دوروم

دوروم غذایی با مرغ، گوشت بره و گوشت گاو است که به آرامی پخته و همراه با سبزیجات و سس خورده می شود. برای تهیه این غذای خوشمزه ترکی یک نان پهن و نازک مانند لواش را انتخاب می کنند. دوروم نسخه ترکی شاورما است که تنوع زیادی دارد اما مواد تشکیل دهنده آن ها مشابه است.

دوروم یک غذای ترکی است

بیشتر بخوانید: باغ رستوران کرج

نخود پلو یا Nohutlu Pilav

نوهوتلو پلو یا نخود پلو یکی از غذاهای مشهور و اصیل ترکیه است که بیشتر در استانبول و آنتالیا دیده می شود. در این غذا نخود و مرغ لابه لای برنج ریخته و طبخ می شود. این غذا که در ظاهر بسیار ساده است اما طعمی خوش و لذیذ دارد.

Nohutlu Pilav

ایچلی کوفته

کوفته در ترکیه انواع و اقسام متعددی دارد که گردشگران و مسافران زیادی شوق و ذوق امتحان کردن آن را دارند. در هر رستوران و کافه خیابانی ترکیه می توان کوفته های لذیذ را دید. ترکیب گوشت چرخ کرده، جعفری، پیاز، بلغور، سیب زمینی و تخم مرغ طعم بی نظیری دارد که فراموش نشدنی است.

Ilchi meatballs

مشاهده منو ماژورل

در نهایت

فرهنگ غذایی ترکیه سرشار از غذاهای خوشمزه و لذیذ است که هر کدام طعم منحصربه فردی دارند. این غذاها فرهنگ و سنت مردم ترکیه را معرفی می کنند. تنوع این غذاها به قدری بالا است که پاسخگوی تمام سلیقه ها و ذائقه ها خواهد بود. ما در این مقاله تلاش کردیم معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای ترکیه را معرفی کنیم. ذائقه مردمان ایران با غذاهای ترکی سازگاری بالایی دارد.

کافه رستوران ماژورل کرج منوی بی نظیری از مشهورترین غذاهای ایرانی و خارجی را دارد. سرآشپز این رستوران بی رقیب با دستور پخت های منحصربه فرد خود جادو به پا می کند. اگر برای طعم و کیفیت غذا اهمیت قائل هستید سری به ماژورل بزنید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.