02633424244
مهرشهر، بلوار شهرداری، خیابان ۱۰۹
طرز تهیه شیشلیک شاندیزی

طرز تهیه شیشلیک شاندیزی

شیشلیک یکی از غذاهای لذیذ استان خراسان رضوی به خصوص شهر مشهد و شاندیز است. این کباب با دنده گوسفندی و روی حرارت مستقیم آتش درست می شود و طرفدار زیادی دارد. برای خوردن این کباب باید قاشق و چنگال را کنار گذاشت و با دست وارد عمل شد.

برای تهیه بهترین کباب شیشلیک باید از راسته دنده گوسفندی استفاده کنید. این غذا فوت و فن های خاص خود را دارد به همین دلیل در هر رستورانی پیدا نمی شود. شیشلیک در سراسر دنیا شناخته شده است به همین دلیل در کشورهای دیگری مانند آذربایجان و روسیه هم طبخ و سرو می شود. در این مقاله قصد داریم روش تهیه کباب شیشلیک را بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: باغ رستوران در کرج

کباب شیشلیک لذیذ و چرب

برای کباب شیشلیک مواد زیر را آماده کنید و با همراه باشید. این مواد برای ۴ نفر کافی است.

  • کره: ۱۰۰ گرم
  • دنده گوسفندی: ۱۲ عدد
  • آبلیمو: ۸ قاشق غذاخوری
  • روغن مایع: ۸ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کشیده به مقدار نیاز

برای شروع گوشت دنده را به قطعات کوچک به گونه ای که حداقل دو دنده روی هر تکه باقی بماند تقسیم کنید. در همین ابتدا زعفران و فلفل سیاه که از اجزای اصلی طعم دهنده شیشلیک هستند را به گوشت اضافه کنید. گوشت را به خوبی ورز دهید که زعفران و فلفل به خرد آن بروند. در مرحله بعدی پیاز را به صورت ریز خلالی و به گوشت ها اضافه کنید.

در این مرحله می توانید در صورت تمایل مقداری ماست به آن بیافزایید. از دیگر طعم دهنده هایی که در برخی دستورهای پخت شیشلیک آمده است می توان به آب لیموی  تازه، مقداری آب انار، دارچین و میخک اشاره کرد.

شیشلیک شاندیزی کباب دنده گوسفند

بیشتر بخوانید: معرفی انواع کباب

 شما می توانید با توجه به سلیقه و ذائقه خود از این افزودنی ها استفاده کنید. سپس لازم است روی ظرف گوشت را سلفون بکشید و اجازه دهید به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال استراحت کند.

پس گذشت این زمان گوشت را از یخچال خارج کنید و روی تخته قرار دهید. هر قسمت از دنده که گوشت دارد را با بیفتک به آرامی بکوبید و سپس به سیخ بکشید. زمانی که می خواهید دنده ها را به سیخ بکشید حواستان باشد سیخ باید از وسط دو استخوان دنده عبور کند. بعد از اینکه سیخ کشیدن دنده ها تمام شد آن ها را روی حرارت ملایم آتش قرار دهید. یادتان باشد اگر حرارت زیاد باشد دنده ها قبل از این که پخته شوند می سوزند. زمانی که دنده ها در حال مغزپخت شدن هستند مقداری کره، آب لیمو و زعفران را با هم ترکیب کنید و با یک قلمو بروی کباب ها بمالید. این کار در نهایت باعث می شود کباب هایتان خوش عطرتر و تردتر شوند.

بیشتر بخوانید:بهترین رستوران در کرج

نکات طلایی طبخ شیشلیک

اگر می خواهید کباب شیشلیک طعم و بافت فوق العاده ای داشته باشد نکات زیر را چاشنی کار خود کنید:

  • با توجه به ذائقه و سلیقه خود از طعم دهنده هایی مانند دارچین، رزماری تازه، پودر پاپریکا و پودر سیر استفاده کنید.
  • تردی و لذیذی شیشلیک اهمیت زیادی دارد به همین دلیل هر چقدر سسی که در حین پخت به کباب ها می زنید غلیظ تر باشد طعم کباب بهتر و لذیذتر است.
  • ترجیحا گوشت ها را از شب قبل مزه دار کنید. این کار تاثیر زیادی روی تردی گوشت دارد.
  • اگر فرصت کمی دارید و نمی توانید زمان مناسبی را برای استراحت گوشت ها اختصاص دهید از کیوی استقاده کنید. کیوی خاصیتی دارد که می تواند در عرض یک ساعت بافت گوشت را نرم کند.
  • در زمان پخت دنده ها عجله را کنار بگذارید. اجازه دهید گوشت ها با حرارت ملایم پخته شوند در غیر این صورت با کبابی روبرو می شوید که ظاهری پخته و درون خامی دارد.
  • نمک را بهتر است در آخرین لحظات پخت به کباب اضافه کنید. نمک باعث سفتی بافت گوشت می شود و اجازه نمی دهد مغزپخت شود.
شیشلیک شاندیزی

مشاهده منو ماژورل

در نهایت

کباب شیشلیک یکی از آن کباب هایی است که حسابی دهان را آب می اندازد. بهترین نوع این کباب را می توان در شاندیز پیدا کرد جایی که محل پیدایش این کباب است. شیشلیک را می توانید در کنار گوجه کبابی، برنج زعفرانی، سیر ترشی، سالاد و غیره میل کنید.

کافه رستوران ماژورل یکی از بهترین رستوران های مهرشهر کرج است که منوی بینظیری از بهترین و پرطرفدارترین کباب ها دارد. این رستوران با بهره گیری از با کیفیت ترین مواد اولیه و آشپزانی چیره دست قادر است فراموش نشدنی ترین غذاهای خوش طعم را به مشتریان خود ارائه دهد. اگر برایتان مهم است چه غذایی را در چه محیطی میل می کنید سری به ماژورل بزنید و محو کیفیت شوید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.